Syttende mai

Man kanske ska lägga sig snart för imorgon är det "Syttende mai" en gaaanska så meningslös dag... Jag vet inte vad jag ska ha på mig. Jag vet inte vad Jamie ska ha på sig. Alla norskisar har ju på sig tråkiga, jobbiga ibland fula bunader som vi inte har i sverige.
På morgonen ska vi åka till byn och kolla på ett barntåg, om det inte regnar. Efter det ska vi hem till Tims mormor och morfar och äta kjøttkaker som jag inte gillar. Sen ska man kanske åka tillbaka till byn och kolla på några fler tåg och trängas men flera tusen bunadsfolk som kollar konstigt på en bara för att man inte har bunad på sig. Men det värsta är att alla går runt och sänger "Gratulerar med dagen" till mig. Ska nog ta på mig blå-gula kläder och skriva SVENSK i pannan.
Det enda som är bra är att man är ledig...
Sorry alla 17e mai lovers. Alla tycker inte samma.
Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0